__________________________________________
Regulamin Sklepu Internetowego
__________________________________________
§ 1
[Definicje]
1. Użytkownik – każda osoba korzystająca z serwisu mebledlafirmy.pl
2. Sprzedający – MDF MEBLE DLA FIRMY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Toruniu (87-100 Toruń) przy ulicy Fortecznej 13/1 (NIP 9562393015, KRS 0001104701);
3. Rejestracja – utworzenie Konta przez Użytkownika przy użyciu formularza rejestracyjnego znajdującego się w serwisie mebledlafirmy.pl;
4. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego/Użytkownika złożone za pośrednictwem serwisu mebledlafirmy.pl określające rodzaj i ilość produktów, rodzaj dostawy, rodzaj płatności, miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym;
5. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy
6. Koszyk – narzędzie systemowe ułatwiające Użytkownikowi dokonywanie zakupów w serwisie mebledlafirmy.pl, umożliwiające dodanie produktów przez Kupującego oraz kompletowanie zamówienia. Koszyk tworzony jest automatycznie po kliknięciu przy wybranym produkcie opcji „Dodaj do koszyka”;
7. Umowa sprzedaży – Umowa zawarta pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedającym;
8. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego, dostępny pod adresem https://mebledlafirmy.pl/cms/3-regulamin;
9. Administrator Danych Osobowych – Andrzej Eckert reprezentujący MDF MEBLE DLA FIRMY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ;
10. Produkt/Towar – rzecz, która może być przedmiotem Zamówienia, prezentowana w serwisie mebledlafirmy.pl;
11. mebledlafirmy.pl – serwis dostępny pod adresem www.mebledlafirmy.pl;
12. Przewoźnik – podmiot świadczący usługi dostawy towarów we współpracy ze Sprzedającym;
13. Konto – narzędzie systemowe umożliwiające m. in. śledzenie etapów realizacji Zamówień, historii zamówień, tworzenie listy życzeń. Narzędzie systemowe w postaci Konta dostępne jest to Rejestracji Użytkownika;
14. Login – adres e-mail Użytkownika wskazany podczas Rejestracji Konta w serwisie internetowym mebledlafirmy.pl;
15. Hasło – ciąg znaków: małych i dużych liter, cyfr, znaków specjalnych wybranych przez Użytkownika podczas Rejestracji Konta;
16. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
17. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
18. Ustawa – Ustawa z dnia 20 maja 2014 roku o prawach konsumenta;
19. Zewnętrzny system płatności – system płatności internetowych dostępnych u Sprzedającego.
§ 2
[Postanowienia ogólne]
1. Sprzedający świadczy usługi zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
2. Wszystkie ceny podane w serwisie mebledlafirmy.pl wyrażone są w polskiej walucie i są cenami brutto. Ceny produktów nie zawierają kosztów dostawy.
3. Przedstawione w serwisie produkty (opisy, zdjęcia, cena) nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego i są wyłącznie zaproszeniem do zawarcia umowy sprzedaży.
4. Świadczenie usług wskazanych w niniejszym Regulaminie odbywa się za pośrednictwem strony internetowej www.mebledlafirmy.pl przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu.
5. Wszystkie wymienione produkty i nazwy używane są wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą stanowić zastrzeżone znaki towarowe podmiotów trzecich.
6. Sprzedający świadczy swoje usługi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Sprzedający nie prowadzi sprzedaży ani wysyłki Towaru poza granice Rzeczypospolitej Polskiej.
7. W celu korzystania z serwisu mebledlafirmy.pl konieczne jest:
a) dysponowanie przez Użytkownika urządzeniem teleinformatycznym
b) posiadanie dostępu do sieci Internet;
c) posiadanie dostępu do jednej z następujących przeglądarek stron
internetowych w aktualnej wersjo: Internet Explorer, Mozilla FireFox, Opera, Chrome, Microsoft Edge.
8. Użytkownikami korzystającymi z serwisu mebledlafirmy.pl w charakterze Kupujących mogą być wyłącznie osoby fizyczne, które ukończyły 18 lat posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogące we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania.
9. Kolory prezentowanych Produktów w serwisie mebledlafirmy.pl mogą różnić się od rzeczywistych.
§ 3
[Rejestracja]
1. Rejestracja i założenie Konta ma charakter dobrowolny i nie są pobierane z tego tytułu żadne opłaty.
2. Użytkownik, w celu założenia korzystania ze wszystkich funkcjonalności serwisu mebledlafirmy.pl, powinien dokonać Rejestracji.
3. Rejestracja następuje poprzez założenie Konta w serwisie mebledlafirmy.pl.
4. W celu założenia Konta Użytkownik zobowiązany jest podać swoje imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, ustanowić indywidualne hasło, za pomocą którego Użytkownik będzie logował się do Konta oraz zaakceptować Regulamin.
5. Po prawidłowym wprowadzeniu danych na adres poczty elektronicznej Użytkownika wysyłana jest wiadomość zawierająca informację o sposobie aktywacji Konta.
6. Zabronione jest udostępnianie indywidulanego hasła do Konta osobom trzecim.
7. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność oraz ryzyko związane z ewentualnym nieuprawnionym dostępem osób trzecich do Konta powstałym z winy lub niedbalstwa Użytkownika.
8. Z chwilą aktywacji Konta zostaje zawarta umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną. Umowa zostaje zawarta na czas nieoznaczony.
9. W ramach umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną Użytkownik ma możliwość korzystania z funkcjonalności dostępnych za pośrednictwem serwisu mebledlafirmy.pl tj. przeglądanie ofert produktów, składanie zamówień, dostęp do Konta, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
10. Użytkownik będący Konsumentem może w ciągu 14 dni odstąpić od umowy, o której mowa w pkt. 9 powyżej bez podania przyczyny. W celu odstąpienia od umowy Użytkownik zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o odstąpieniu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@mebledlafirmy.pl lub listownie na adres wskazany w § 1 pkt. 2.
11. Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować ze świadczonych usług poprzez likwidację Konta.
§ 4
[Zawarcie Umowy sprzedaży, złożenie Zamówienia]
1. Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi poprzez złożenie Zamówienia przez Użytkownika za pośrednictwem serwisu mebledlafirmy.pl oraz potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedającego poprzez przyjęcie Zamówienia do realizacji.
2. W celu złożenia Zamówienia Użytkownik zobowiązany jest do dokonania następujących czynności:
a) kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka” znajdującego się przy określonym
Produkcie;
b) wyboru sposobu dostawy;
c) wyboru sposobu płatności;
d) podania wymaganych danych tj. imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej, adresu dostawy (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość), numeru kontaktowego;
e) zaakceptowania Regulaminu.
3. Całkowita suma Zamówienia widoczna jest po dodaniu wszystkich Produktów do Koszyka, wyboru sposobu dostawy oraz wyboru sposobu płatności.
4. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu czynności określonych w § 4 pkt. 2 oraz po kliknięciu przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Złożenie Zamówienia przez Użytkownika stanowi złożenie przez Użytkownika oferty zawarcia Umowy sprzedaży Produktów objętych tym Zamówieniem.
5. Po złożeniu Zamówienia Użytkownik otrzymuje od Sprzedającego potwierdzenie złożenia Zamówienia na adres poczty elektronicznej wskazany przy składaniu Zamówienia. Potwierdzenie złożenia Zamówienia nie jest równoznaczne z przyjęciem go do realizacji.
6. W przypadku braku otrzymania przez Użytkownika potwierdzenia złożenia Zamówienia Użytkownik powinien za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź telefonicznie skontaktować się ze Sprzedającym w celu potwierdzenia Zamówienia.
7. Sprzedający przyjmuje ofertę Użytkownika poprzez przesłanie wiadomości e-mail z przyjęciem Zamówienia do realizacji. W przypadku przyjęcia Zamówienia do realizacji następuje zawarcie Umowy sprzedaży pomiędzy Użytkownikiem a Sprzedającym.
8. W przypadku złożenia Zamówienia niestandardowego i zindywidualizowanego (np. materiał, wymiary, kolor, cechy wykończenia produktu, wykraczające poza wskazane w serwisie mebledlafirmy.pl) Sprzedający może wymagać wpłaty zaliczki w wysokości 30% całkowitej wartości Zamówienia.
9. Informacja o maksymalnym czasie dostawy widoczna jest przy każdym Produkcie. W przypadku różnych terminów dostawy Sprzedający zastrzega, że właściwą formą dostawy będzie termin najdłuższych wskazany wśród zamówionych Produktów.
10. Termin dostawy liczony jest od daty potwierdzenia przez Sprzedającego przyjęcia Zamówienia do realizacji.
11. W wyjątkowych przypadkach możliwe jest wydłużenie terminu dostawy Produktów. W takim przypadku Sprzedający informuje o tym Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez kontakt telefoniczny.
§ 5
[Formy płatności]
1. Koszty transakcji i dostawy Produktów ponosi Użytkownik.
2. Sprzedający umożliwia uiszczanie płatności w następujący sposób:
a) za pośrednictwem przelewu elektronicznego przy wykorzystaniu serwisu Przelewy24;
b) za pośrednictwem przelewu tradycyjnego,
3. Informacje o numerze rachunku bankowego w przypadku dokonywania płatności za pośrednictwem przelewu internetowego:
a) Andrzej Eckert prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MDF MEBLE DLA FIRMY SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ;
b) adres: Fortecznej 13/1; 87-100 Toruń
c) nazwa banku: ING
d) nr rachunku bankowego: PL78 10501764 1000 0090 8372 8551
§ 6
[Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży bez podania przyczyny]
1. Wszelkie odniesienia skierowane w niniejszym paragrafie do Konsumenta dotyczą również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i ust. 4 oraz art. 35 Ustawy.
3. Użytkownik będący Konsumentem, może także skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który jest udostępniony w serwisie mebledlafirmy.pl w zakładce Zwroty i reklamacje, jednak nie jest to obowiązkowe.
4. W celu zachowania 14 dniowego terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży wystarczy, aby wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego Użytkownikowi będącemu Konsumentem prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
5. Skutki odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Sprzedający zwraca Zamawiającemu będącemu Konsumentem wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towarów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedający został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży. Zwrotu płatności Sprzedający dokonuje przy użyciu takich
samych sposobów płatności, jakie zostały przez Zamawiającego użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Zamawiający nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem za wyjątkiem bezpośrednich kosztów dostarczenia zwracanego Towaru do Sprzedającego zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towarów lub do czasu dostarczenia mu dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6. Zwracane Towary Konsument powinien odesłać adres wskazany, za pośrednictwem wiadomości e-mail, przez Sprzedającego, niezwłocznie (nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy sprzedaży). W tym celu Konsument powinien skontaktować się ze Sprzedającym w celu ustalenia adresu zwrotnego. Zamawiający zobowiązany jest do samodzielnej organizacji transportu zwrotnego.
7. Konsument może rozpakować za mówiony Towar, złożyć go i sprawdzić go w warunkach domowych, jest jednak odpowiedzialny za zmniejszenie jego wartości wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
8. Zgodnie z art. 38. Ustawy Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży w szczególności w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży;
b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które
mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży;
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. Produkty z indywidualnymi wymiarami, Produkty z wybranym przez Konsumenta materiałem i kolorem obicia, kolorem tapicerki, itp.);
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami;
f) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
Sprzedający świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży przysługuje Konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
g) zawartej w drodze aukcji publicznej;
h) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w Umowie sprzedaży oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
i) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży i po poinformowaniu go przez Sprzedającego
o utracie prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży.
§ 7
[Reklamacje]
I Niezgodność Towaru z umową
1. Postanowienia niniejszego rozdziału nie mają zastosowania do Przedsiębiorców, a wszelkie odniesienia skierowane w niniejszym rozdziale do Konsumenta dotyczą również osoby fizycznej zawierającej Umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument zawiadomił Sprzedającego
najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedający zaakceptował.
3. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów
prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i
których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone
przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na
etykiecie, chyba że Sprzedający wykaże, że:
a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich
publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy.
d) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
e) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, który Sprzedający udostępnił Konsumentowi przed zawarciem Umowy sprzedaży i
odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru, chyba że Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży,
został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z Umową sprzedaży określonych w lit. b lub c powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
4. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
a) zostało ono przeprowadzone przez Sprzedającego lub na jego odpowiedzialność;
b) niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedającego.
5. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową
6. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
7. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
8. Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.
9. Konsument udostępnia Sprzedającemu Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
10. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedający demontuje Towar oraz montuje go ponownie o dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
11. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
12. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
a) Sprzedający odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
b) Sprzedający nie doprowadził Towaru do zgodności z umową;
c) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
d) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego dokonania wymiany lub naprawy Towaru;
e) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
13. Sprzedający zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
14. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
15. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
16. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedającemu na jego koszt. Sprzedający zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
17. Sprzedający dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
II Rękojmia dla Przedsiębiorców
1. Sprzedający jest odpowiedzialny względem Przedsiębiorcy, jeżeli Towar ma
wadę.
2. Jeżeli Towar ma wadę Przedsiębiorca może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie; Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady. Przedsiębiorca nie może odstąpić od Umowy sprzedaży jeżeli wada jest nieistotna.
b) żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedający jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy. Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Przedsiębiorcy, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę jest niemożliwe, w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów albo gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają Cenę sprzedanego Towaru.
3. Przedsiębiorca, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres wskazany przez Sprzedającego. Koszt dostarczenia pokrywa Sprzedający.
4. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru Przedsiębiorcy.
5. Przedsiębiorca traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał Towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedającego o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedającego niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
6. Sprzedający nie udziela gwarancji na Produkty prezentowane w serwisie mebledlafirmy.pl.
7. Produkty mogą być objęte gwarancją producenta.
III Procedura reklamacyjna
1. Zgłoszenie reklamacyjnie może zostać złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej lub listownie i powinno zawierać:
a) dane kontaktowe Konsumenta, w celu udzielenia informacji zwrotnej na złożoną reklamację;
b) numer rachunku bankowego Konsumenta, w celu zwrotu środków pieniężnych w zakresie uznanej reklamacji;
c) opis wady;
d) żądanie w zakresie sposobu rozpatrzenia reklamacji.
2. W przypadku, gdy reklamacja dotyczy Produktu będącego rzeczą, w celu rozpatrzenia reklamacji, Konsument jest zobowiązany dostarczyć lub przesłać reklamowany Produkt na adres Sprzedającego, na jego koszt. Jeżeli dostarczenie Produktu byłoby nadmiernie utrudnione (ze względu na rodzaj lub sposób jego zamontowania), Konsument zobowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedającemu, w miejscu jego położenia.
3. Sprzedający rozpoznaje reklamacje w ciągu 14 dni liczonych od daty zgłoszenia reklamacji.
4. Sprzedający udziela odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne w sposób w jaki reklamacja została złożona.
5. W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne dotyczy Produktu, który po rozpoznaniu zgłoszenia reklamacyjnego powinien zostać przesłany do Konsumenta, Sprzedający dostarcza taki Produkt na swój koszt.
6. Zwrot środków pieniężnych następuje w taki sam sposób w jaki została uiszczona zapłata za Produkt będący przedmiotem zgłoszenia
reklamacyjnego.
§ 8
[Pozasądowe rozpatrywanie reklamacji i dochodzenie roszczeń]
1. Konsument posiada możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy Sprzedaży do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej, którego adres z uwagi na właściwość można ustalić za pomocą strony internetowej Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadzonej pod adresem URL https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
b) złożenie wniosku o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, którego adres z uwagi na właściwość można ustalić za pomocą strony internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, prowadzonej pod adresem URL https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
c) skorzystanie z pomocy powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów;
d) złożenie skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem URL http://ec.europa.eu/consumers/odr/, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE.
2. Szczegółowe informacje o procedurze pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur znajdują się w siedzibach oraz na stronach internetowych podmiotów wymienionych w pkt 1.
3. Wykaz podmiotów i instytucji, które realizują zadania związane z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich oraz szczegółowe informacje w tym przedmiocie, dostępne są na stronie internetowej UrzęduOchrony Konkurencji i Konsumentów (https://www.uokik.gov.pl).
§ 9
[Postanowienia końcowe]
1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie w dniu 13 marca 2023 roku.
2. Sprzedający jest uprawniony do zmiany Regulaminu ze względu na zmianę przepisów prawa powszechnie obowiązującego, a także z przyczyn technicznych lub organizacyjnych.
3. W przypadku zmiany Regulaminu nowa treść publikowana jest na stronie serwisu mebledlafirmy.pl, a archiwalne wersje Regulaminu dostępne są pod adresem https://mebledlafirmy.pl/cms/3-regulamin. W przypadku Użytkowników, których łączy ze Sprzedającym Umowa na czas nieoznaczony nowa treść Regulaminu jest przesyłana drogą elektroniczną.
4. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w dniu ich udostępnienia w serwisie mebledlafirmy.pl.
5. Nowe postanowienia Regulaminu nie mają zastosowania do Umów zawartych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu.
6. W przypadkach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.